Lucky Life

My life is filled with lots of love & joy
and amazing people that I can not live without!
I belive I have a blessed life!
Thats why the name Lucky Life

19 juni 2012

Finn bikiniformen-med Berit Nordstrand

Med riktig mat kan du ende opp med flatere mage.

Noe mat gjør deg nemlig mer oppblåst enn annen.






TIPS til en flatere mage:

- Velg vann eller grønn te som tørstedrikk
- Spis vannrike frukt og grønnsaker 

- Begrens bruken av koksalt i maten (NaCl)
- Bytt ut koksalt med mineralsalt rikere på kalium 

- Velg kaliumrike frukt og grønnsaker
- Spis nok fullverdige proteiner, 1-2 gram per kilo kroppsvekt. 
Dette gjøres enklest ved å inkludere rent kjøtt, ren fisk, meieriprodukt og egg, samt proteinrike grønnsaker som belgfrukt og brokkoli i hverdagsmaten 

- Drikk eller spis syrnet melk med bakteriekulturer 


- Spis fiberrike hele korn i grove kornprodukt, havregryn, nøtter og belgfrukt.
 Legg belgfrukt i vann over natten og skyll godt for å fjerne stoffer som kan gi oppblåst mage i seg selv. 
Vi trenger 25-35 gram fiber hver dag. 

- Vær oppmerksom på når du spiser. 
Studier viser at de som hopper over frokosten, og spiser mer enn 50 prosent av kaloriene sine på ettermiddagen, oftere er overvektige enn de siom fordeler kaloriene på flere måltider 

- Lag urtete av urter som hjelper mot luftplager og forstoppelse. La urtene trekke i 10-12 minutter.


KIlde: Overlege Berit Nordstrand 

Berit har forøvrig en blogg,  som jeg vil anbefale dere og følge med på :-) der hun er levende opptatt av optimal livsnytelse og minimal helserisiko gjennom ren, naturlig mat. 




! Ikke bli opphengt i det bilde i artikkelen! Jeg har aldri og  kommer aldri til å ville ha en så smal midje, og det er jo en fakta statement. Selv om magen har båret 5 unger, 
vet jeg av erfaring at mat påvirker magens utseende :) har ofte hatt gravidmage og stressmage.
Har vært flink til å ikke henge meg opp i det, så nå henger jeg meg heller opp i hva slags mat jeg tilfører magen min,
slik at den blir så fiiiin ;-) 
Bikini går jeg med ja, på hytta der ingen utenom kan se meg...... :-D


Ha en super tirsdag der ute!!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at akkurat Du legger igjen en melding til Meg ;)