Lucky Life

My life is filled with lots of love & joy
and amazing people that I can not live without!
I belive I have a blessed life!
Thats why the name Lucky Life

15 juli 2012

Urter som medisin ♥

I går var jeg på tea-party hos min gode venninde Dani :) det er så godt å komme seg ut av huset og nå var det endelig på tide! Etter å ha hatt bihulebetennelse i flere uker, kjenner jeg at det løsner-nå kan bøye meg ned Uten at det kjennest som om hue mitt sprenges!! 
Jeg har kanskje meg selv og takke... for jeg har ikke vært til legen eller ordnet meg med medisiner.


Med årene har jeg blitt mere sikker på meg selv,  når det gjelder og kjenne igjen symptomer, og vuderer disse opp mot hvor nødvendig er det å fikse legetime framfor "hva gjorde jeg sist....?"
og i di siste årene har dette funket veldig bra!!
Og jeg må Ikke glemme min bedre halvdel!for han gjør underverker både for sin syke kone og barna. I starten av denne sykdomsperioden hadde jeg høy feber, kroppen var betent, musklene funket ikke overhode og leddene mine kjentes ut som di hadde vært tygd å spøtta ut!!! Seriously!
Da fikk jeg servert te med urter fra hagen, som mannen min hadde plukket kun for meg :-)
dette gjorde han flere dager på rad (samtidig som han gjorde ALT annet i flere uker)  og jeg kjente bedring allerede første kveld. Hva som var oppi er visst en "yrkeshemmelighet"  ;-) men jeg vet at en av ingridiensene var mjødurt.
Her kan du lese om urten 

Denne siden om urtemedisin er Norges største
og innehaver heter Rolv Hjelmstad 

En mann jeg synes inspirerer noe enormt!!
Og det er ikke lenge siden jeg oppdaget han :-) 
da jeg var på besøk hos http://www.halaas-gardsutsalg.com/22188444
ble jeg fortalt at den 9 september kommer han på økodagene i Eide kommune- og det må jeg prøve og få med meg!! 
I og med at min mann er sååå god og omtenksom når vi er syke, har jeg bestillt boka

Boken er på 422 sider og har 250 fargebilder. Dette er det mest omfattende verket om norske medisinplanter som noen gang er utgitt!


Er du bevisst på hva du gir kroppen din når du er syk?









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at akkurat Du legger igjen en melding til Meg ;)