Lucky Life

My life is filled with lots of love & joy
and amazing people that I can not live without!
I belive I have a blessed life!
Thats why the name Lucky Life

02 august 2012

opp å håpp-tut å kjør!

Go mårn go mårn kjære dere!! :)
Solen hilser meg og det hjelper på humøret! Hadde helt glemt den store gule der oppe.....håper den vil skinne hele dagen lang! Idag har besteste lillevenn Sara ett årsdag, og vi gleder oss masse masse til feiring på gården!
Jeg har høyt tempo for tiden, så bloggen blir ikke oppdatert så ofte som jeg skulle ønske, og slik er det når enn har flere jern i ilden ;-)

Moderen og broderen har reist hjem, etter ei riktig så fin uke hvor vi har nå kommet lengere vedr. Alt som må ordnes når en blir rammet av hyttebrann. Vi ser framover, og gleder oss over å få være med i prossesen -oppbyging av Karistua. Nå skal den vinterisoleres, utvides og vi tenker framtid når det gjelder en god del løsninger miljømessig sett. Tror det bli knaill æ!!
Litt påfyll i fryseren har det også blitt tid til, hjemmelaget fiskegrateng og tyrkiasuppe :-)

I det siste har jeg jobbet litt med "drømmen min"..... og i neste uke er det tenkt at den blir realisert!
Jeg har jobbet med en av mine beste venner over lengere tid nå , og nå går vi ilag og åpner økologisk landhandleri (moderne kalt butikk)
I bunn er det slik at det er henne som har ein låvebutikk på gården, den ligger laaaangt oppe-så skal enn opp dit må enn kjøre opp (ikke mulig på vinteren) eller gå opp-en glimrende trimtur i seg selv!!
Desverre kommer det ikke opp så mange som en skulle ønske, og bakken har nokk litt av skylden for det, så da tenkte vi at da får vi flytte tilbudet ned til folket, så det blir lettere tilgjengelig.
Det blir en videreførelse, inntil vi kommer opp med et digg navn som kan representere oss og vårt fokus på ren mat og det å leve en grønnere hverdag! Og her må dere for all del komme med forslag!!!

Halsa Økomat, lokalisert på gamle Valsøyfjord skole. Gjenbruk på høyt plan!
Er du i nærheten, kom innom oss og bli inspirert :-)
Utsalg av frukt og grønnsaker, syltetøy,meierivarer, hermetikk, ulike melsorter, ulike pastasorter, godis til barn, kremer og sminke, undertøy til baby, vaske/rengjøringsmiddel og mye mye mere :-)
Her har vi mange ideer om hva som hadde vært fint å ha i butikken, men må nokk følge hva som selger mest, hva vil kundene ha?
Supert om dere som handler kan komme med forslag, ris og ros! ;)
Sakte men sikkert har vi sett en økning når det gjelder salg av frukt og grønt, folk er blitt mere bevisst på Hva di tilfører kroppen sin! og Hvordan bruker di råvarene i hverdagen :-)
"hva er det nå egentlig jeg smører på huden min....ser Jeg like bra ut med denne maskaran som Er ren og ikke full av tilsetningsstoffer..."

Your choice, make it a clean one

I går var jeg på inspirsjonstur til Tr.heim-  jeg besøkte Svartlamon samvirke-å for en hærlig gjeng!!! Så triveli og behjelpelig!! Note to my self, husk cash da di ikke har kortterminal.
Og av en eller annen grunn, ble handelen mere gjennomtenkt-slik har jeg følt det ved
flere anledninger der det kun har blitt handlet med kontanter-Mye bedre synes jeg da!!! 



Vel, nå må jeg haste videre!  Pakking av grønt i dag, som kjøres ut til kundene ikveld :-) fylle opp hyller med varer og forberede til åpningen neste uke!  ( hvilken dag og tidspunkt kommer ) :-) wiiiiiiii!!


Tilslutt må jeg bare dele denne siden med dere, Verdene er i forandring-Vi er i transition 
les, og ta det til deg


Happy smiles :-))))

2 kommentarer:

  1. Så spennende prosjekt! :D Masse lykke til!

    SvarSlett
  2. Supert prosjekt og tiltak fra ei super dame! Wish u all the best! <3

    SvarSlett

Tusen takk for at akkurat Du legger igjen en melding til Meg ;)